
Sta sterk op school
Helpt kinderen voor zichzelf én elkaar op te komen
Leerlingen presteren beter in een sociaal veilige omgeving. Sta Sterk op School is een gespecialiseerd anti-pestprogramma dat zelfstandig én naast algemene programma’s ter stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling kan worden gedraaid.
Waarom

Leerlingen presteren beter in een sociaal veilige omgeving. Sta Sterk op School is een gespecialiseerd anti-pestprogramma dat zelfstandig én naast algemene programma’s ter stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling kan worden gedraaid.
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de klas bestaat uit ‘buitenstaanders’: ze willen niet dat er gepest wordt, maar voelen zich niet in staat er iets aan te veranderen. Als zij leren hoe ze dit wél kunnen, kunnen ze een zeer positieve rol in de groep spelen. Dit anti-pestprogramma staat als ‘veelbelovend anti-pestprogramma’ op de lijst van staatssecretaris Dekker.
Het programma wordt uitgevoerd door een trainer die is aangesloten bij de Stichting Omgaan met Pesten. De beroepskracht wordt er nauw bij betrokken. Dit betekent een deskundige uitvoering met maximaal resultaat, waarbij de leerkracht zoveel mogelijk zijn of haar eigen werk kan blijven doen.
Doel
En hier ook
Voor wie
En hier ook
Kosten
En hier ook
Aanmelden

Leerlingen presteren beter in een sociaal veilige omgeving. Sta Sterk op School is een gespecialiseerd anti-pestprogramma dat zelfstandig én naast algemene programma’s ter stimulering van de sociaal-emotionele ontwikkeling kan worden gedraaid.
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de klas bestaat uit ‘buitenstaanders’: ze willen niet dat er gepest wordt, maar voelen zich niet in staat er iets aan te veranderen. Als zij leren hoe ze dit wél kunnen, kunnen ze een zeer positieve rol in de groep spelen. Dit anti-pestprogramma staat als ‘veelbelovend anti-pestprogramma’ op de lijst van staatssecretaris Dekker.
Het programma wordt uitgevoerd door een trainer die is aangesloten bij de Stichting Omgaan met Pesten. De beroepskracht wordt er nauw bij betrokken. Dit betekent een deskundige uitvoering met maximaal resultaat, waarbij de leerkracht zoveel mogelijk zijn of haar eigen werk kan blijven doen.